Кабінет
інформатики 
ЗОШ №2 
м.Горішні Плавні
Головна
Вхід
Реєстрація
П`ятниця, 07.05.2021, 15:49Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

     Сучасна освіта з її проблемами змушує думати про те, як зробити навчальний процес більш результативним, підвищити інтерес до навчання, до знань, певного предмету.
     Підготовка компетентного фахівця передбачає формування вмінь самостійного одержання знань. Однією з методик, що вчить знаходити необхідну інформацію, аналізувати і розв
язувати поставлені задачі є методика Веб-квеста. Для цієї методики потрібен компютер з підключенням до Інтернет. Використання ІКТ надає викладачам нові можливості у викладанні предметів. Вивчення будь-якої дисципліни з використанням Веб-квестів дає можливість кожному бути учасником створення елементів уроку, що сприяє розвитку інтересу до вивчення певної дисципліни.
     Зараз у навчальних закладах більшість учнів вільно користуються сучасними інформаційними технологіями. Це спрощує для них процес пошуку інформації, обробки її і надання в різних презентаційних формах. Тому використання в проектній діяльності учнів комп'ютера як інструменту творчої діяльності сприяє досягненню кількох цілей:
1. Нових компетенцій.
2. Реалізація підвищення мотивації до самонавчання.
3. Формування креативного потенціалу.
4  Підвищення особистісної самооцінки.
5. Розвиток творчих в навчальному процесі особистісних якостей (наприклад, поетичні, музичні, художні здібності).
     В даний час у різних сферах діяльності відчувається брак фахівців, здатних самостійно і в команді вирішувати виникаючі проблеми, робити це за допомогою Інтернету. Тому робота учнів у такому варіанті проектної діяльності, як веб -квест, урізноманітнює навчальний процес, зробить його живим і цікавим, а отриманий досвід принесе свої плоди в майбутньому, тому що при роботі над цим проектом розвивається ряд компетенцій:
 1. Використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних тощо).
 2. Самонавчання і самоорганізація.
 3. Робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль).
 4. Уміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір.
  5. Навичка публічних виступів (обов'язково проведення передзахисту і захисту проектів з виступами авторів, з питаннями, дискусіями).
     Веб-квести сприяють: пошуку в Інтернет інформації, яку доручає знайти учням вчитель, розвитку мислення учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінки інформації, розвитку комп'ютерних навичок учнів і підвищенню їх словникового запасу, заохоченню учнів вчитися незалежно від учителя. Так як багато підлітків буквально в захваті від комп'ютера, веб-квест також є цікавим методом навчання. Веб-квест від англійського «web ques» - «Інтернет пошук» - найскладніший тип навчальних Інтернет-матеріалів.
     Існує кілька визначень поняття веб-квест:
     Освітній веб-квест - проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого потрібні ресурси Інтернету.
     Веб-квести представляють собою міні - проекти, засновані на пошуку інформації в Інтернеті. Це конструктивний підхід до навчання.
     Освітній веб
-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу. Вони охоплюють окрему проблему, навчальний предмет, теми, можуть бути і міжпредметні.
     Веб-квест - це один з видів телекомунікаційних проектів.
     Розрізняють два типи веб-квестів: для короткочасної (мета: поглиблення знань та їх інтеграція, розраховані на одне-три заняття) та тривалої роботи (мета: поглиблення і перетворення знань учнів, розраховані на тривалий термін - може бути на семестр або навчальний рік). Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб -сайтах. Крім того, результатом роботи з веб - квестом є публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок і веб-сайтів (локально або в Інтернет). Також матеріали можуть бути представлені у вигляді усного виступу, комп'ютерної презентації, мультфільму та інші.
     Берні Додж, професор освітніх технологій Університету Сан -Дієго (США) визначив такі види завдань для веб-квестів:

  • Переказ - демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з ​​різних джерел у новому форматі : створення презентації, плаката, розповіді.
  • Планування та проектування - розробка плану або проекту на основі заданих умов.
  • Самопізнання - будь-які аспекти дослідження особистості.
  • Компіляція - трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури .
  • Творче завдання - творча робота в певному жанрі- створення п'єси, віршів, пісень, відеороліків.
  • Аналітичне завдання - пошук і систематизація інформації.
  • Детектив, головоломка, таємнича історія - висновки на основі суперечливих фактів.
  • Досягнення консенсусу - вироблення рішення з гострої проблеми.
  • Оцінка - обгрунтування певної точки зору.
  • Журналістське розслідування - об'єктивний виклад інформації (поділ думок і фактів).
  • Переконання - схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб.
  • Наукові дослідження - вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел.

Етапи роботи над Веб-квестом

  Початковий - командний. Учасники знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляються ролі в команді. Всі члени команди повинні допомагати один одному.
  Рольовий. Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, у відповідності з обраними ролями, виконують завдання. Так як мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди, вмінням роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - створення сайту, презентації.
 Завдання:
 1. Пошук інформації з конкретної теми.
 2. Розробка структури сайту, презентації.
 3. Створення матеріалів для сайту, презентації.
 4. Доопрацювання матеріалів для сайту, презентації.
   Заключний. Команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою відповідальність за опубліковані результати дослідження.
  За результатами дослідження проблеми формулюються висновки і пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позиції, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінці результатів беруть участь, як педагог, так і навчаються шляхом обговорення або інтерактивного голосування.
   Робота з веб-квестами може бути запропонована і як домашнє завдання для учнів, які цікавляться предметом, її можна провести в класі за наявності здвоєних уроків. Хороший результат дає даний вид діяльності в підготовці до олімпіад, оскільки розширює кругозір.
    Вагомих причин для використання веб-квестів достатньо багато. Це легкий спосіб включення Інтернету в навчальний процес, при цьому не потрібно особливих технічних знань. Веб-квест може виконуватися індивідуально, але групова робота у вирішенні веб-квесту є більш кращою. При цьому досягаються дві основні мети навчання - комунікація та обмін інформацією. В учнів підвищується мотивація, вони сприймають завдання як щось «реальне» і « корисне», що веде до підвищення ефективності навчання.

Вхід на сайт


Пошук

Календар
«  Травень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Друзі сайту
  • ЗОШ№2
  • Відділ освіти міста
  • ЦПРПП
  • ПОІППО
  • Пенсійний фонд
  • Національна гаряча лінія
  • IT-книга